
wpisać te hasła do przeglądarki internetowej, a po przekierowaniu na stronę z artykułem na ten temat na pewno wszystkiego się dowiemy i w razie potrzeby wykorzystamy taką wiedzę w praktyce. Wielu z nas lubi po prostu hobbistycznie dowiadywać się takich rzeczy, bo przecież nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się nam one przydać.
Można w tym celu zatrudnić pracownika
Każdy pracownik powinien przejść szkolenie BHP tuż po zatrudnieniu. Na tym jednak obowiązki pracodawcy w zakresie BHP się nie kończą. Szkolenia BHP trzeba powtarzać raz na kilka lat. Można w tym celu zatrudnić pracownika z odpowiednimi uprawnieniami. Inna opcją może być outsourcing BHP.
Outsourcing BHP to doskonała opcja zwłaszcza dla małych i średnich firm. Podpisując umowę z firmą świadczącą usługi BHP można umówić się na szkolenia dla pracowników, ale również kompleksową opiekę w zakresie BHP obejmującą chociażby tworzenie procedur, znakowanie stanowisk pracy itp.
Odpowiedzialnością każdego pracodawcy jest zapewnienie właściwych
Odpowiedzialnością każdego pracodawcy jest zapewnienie właściwych warunków pracy pracownikom nie tylko na stanowiskach, w których panują szczególnie niebezpieczne warunki pracy, ale również na stanowiskach biurowych.
Wnika to z faktu, że na każdym stanowisku pracy panują specyficzne warunki pracy a w związku z tym wynikające z tego tytułu zagrożenia powodujące choroby zawodowe.
Dlatego też szkolenia bhp i tym samym stosowanie się do zasad bezpieczeństwa i higieny pracy są podstawą funkcjonowania we wszystkich miejscach pracy a outsourcing BHP jest jedną z wygodniejszych, dla współczesnego pracodawcy, metod zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom oraz spełnienia wymogów obowiązującego prawa.
Jak wyglądało świadczenie usług BHP wcześniej?
Prowadząc firmę świadczącą usługi z zakresu bhp trzeba mieć ukończone studia w tym zakresie. Jednak nie zawsze tak było. Przed 2010 rokiem wystarczyło mieć ukończone szkolenia bhp i trochę chęci do zarobienia pieniędzy. Był to chyba najprostszy outsourcing bhp z możliwych. Firmy takie prowadziły stały nadzór warunków pracy w zakładzie, sporządzały odpowiednie raporty i dokumenty wymagane przepisami prawa oraz prowadziły szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Była to działalność przynosząca korzyści zarówno pracodawcom, jak i firmom świadczącym takie usługi.